melioner copy
بلاک آنبلاک در اینستاگرام

بلاک آنبلاک کردن افراد در اینستاگرام

افراد به دلایل مختلفی ممکن است بخواهند اشخاصی را در اینستاگرام حذف کنند و نخواهند آن افراد را در پیج خود داشته باشند. خوشبختانه این امر در اینستاگرام میسر است اما بلاک و آنبلاک کردن افراد به چه صورت است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال و نکات دیگری پیرامون این موضوع بپردازیم.

معنی بلاک کردن در اینستاگرام

بلاک (Block) یک کلمه انگلیسی است که به معنی مسدود سازی، جلوگیری از ورود چیزی یا کسی و مانع ورود شدن به جایی می باشد. وقتی شما فردی را در اینستاگرام بلاک می کنید، در حقیقت از ورود او به پیجتان جلوگیری کرده اید.

معنی آنبلاک کردن در اینستاگرام

نقطه مقابل کلمه بلاک، آنبلاک است که به معنای رها سازی، آزاد کردن و خارج کردن از انسداد است و برای مواقعی به کار می کرد که شما به هر دلیلی بخواهید فردی را از بلاک خارج کنید.

معنی بلاک و انبلاک در اینستاگرام

چگونگی بلاک  آنبلاک کردن افراد در اینستاگرام

معقوله بلاک آنبلاک کردن در اینستاگرام، معقوله ای جدا از اصطلاح بلاک و آنبلاک کردن در اینستاگرام است. بیایید این دو قضیه را به طور جدا بررسی کنیم:

بلاک و آنبلاک کردن در اینستاگرام

بلاک و آنبلاک کردن در اینستاگرام همان مسئله ای است که در بالا در خصوص آن توضیح داده شد. شما می توانید فردی را بلاک کرده و هرگز از مسدودیت خارج نکنید یا می توانید پس از مدتی او را آنبلاک کنید.

بلاک آنبلاک کردن در اینستاگرام

بلاک آنبلاک زمانی صورت می گیرد که شما می خواهید فردی را فقط از لیست فالوورها و فالووینگ های خود خارج کنید. به این صورت که شما فردی را بلاک کرده و همان موقع آنبلاک می کنید. در این صورت شخص مورد نظر بلاک نشده فقط از پیج شما حذف می شود.

نکته: شما می توانید برای حذف فالووورهای خود به پروفایل پیج خود مراجعه نمایید و وارد قسمت follower‌شوید در اینجا با انتخاب گزینه remove جلو نام مخاطب مورد نظر و یا کلیک روی گزینه following مخاطب مورد نظر خود را از لیست فالوورهایتان حذف نمایید.

بلاک آنبلاک در اینستاگرام

نحوه بلاک کردن فردی در اینستاگرام

مسدود کردن افراد در اینستاگرام فقط مختص فردی که شما را فالو کرده یا شما او را فالو کرده اید نیست. شما می توانید هر کاربری را بلاک کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اینستاگرام را باز کنید و به صفحه فردی که می خواهید اکانت آن را بلاک کنید بروید.
  2. روی نماد سه نقطه در قسمت بالای صفحه در کنار نام کاربر قرار دارد کلیک کنید.
  3. در اینجا چندین گزینه خواهید دید که از میان این گزینه ها باید گزینه Block را انتخاب کنید.
  4. اینستاگرام از شما می پرسد که آیا می خواهید آن شخص و اکانت هایی که ممکن است او ایجاد کرده باشد را بلاک کنید یا تنها این اکانت را بلاک می کنید؟ بعد از انتخاب گزینه مورد نظرتان دوباره روی گزینه block کلیک کنید.

بلاک کردن اکانت در اینستاگرام

در گذشته اگر شما فردی را در اینستاگرام بلاک می کردید، آن شخص تنها در همان اکانتی که شما او را بلاک کرده اید مسدود می شد و فرد می توانست از طریق پیج دیگری به شما پیام بدهد اما در حال حاضر اینستاگرام قابلیتی ارائه داده است که شما می توانید همه اکانت های فرد را مسدود کنید تا دیگر نتواند به شما پیام دهد.

نحوه آنبلاک کردن فردی در اینستاگرام

اگر بخواهید پس از مدتی فردی را از بلاک خارج کنید یا اگر فردی را اشتباها بلاک کرده باشید و بخواهید او را آنبلاک کنید آیا این کار امکان پذیر است؟ بله در این جا به نحوه آنبلاک کردن افراد در اینستاگرام خواهیم پرداخت:

  1. اینستاگرام را باز کنید و به صفحه پروفایل خود بروید.
  2. روی نماد سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایه خود ضربه بزنید.
  3. حال وارد قسمت تنظیمات (setting) در منو باز شده بروید.
  4. اکنون در قسمت تنظیمات گزینه Privacy را انتخاب کنید.مراحل انبلاک کردن اینستاگرام
  5. در اینجا به بخش Blocked Accounts بروید که در قسمت پایین منو برای شما نشان داده شده است.
  6. در صفحه Blocked Accounts، روی دکمه آبی رنگ Unblock در کنار کاربری که می خواهید رفع انسداد کنید ضربه بزنید.
  7. در پنجره باز شده، Unblock را انتخاب کنید. این به کاربر این امکان را می دهد که یک بار دیگر نمایه شما را مشاهده کند، حساب شما را دنبال کند، به شما پیام دهد و اگر نمایه شما عمومی است، پست های شما را لایک کند.

آنبلاک در اینستاگرام

نکته: اگر می‌خواهید فردی را که اخیراً مسدود کرده‌اید دنبال کنید، باید دوباره او را دنبال کنید.

بلاک کردن دو طرفه در اینستاگرام

هنگامی که فردی شما را در اینستاگرام بلاک کند دیگر نمی توانید به پست و استوری های او دسترسی داشته باشید اما اگر خودمان هم بخواهیم طرف مقابل را بلاک کنیم پس از کجا پیج او را را پیدا کنیم؟ برای یافتن این سوال به نکات زیر توجه کنید.

در این خصوص دو روش وجود دارد. شما می توانید آیدی شخص مورد نظر را با استفاده از @ از نام آیدی، زیر یکی از پست ها تگ کنید یا اینکه این کار را در دایرکت یکی از دوستانتان انجام دهید. در این حالت شما می توانید به پیج شخص مورد نظر بروید و او را به روش ذکر شده در فیلدهای پیشین بلاک کنید.

با این کار هر دو طرف یکدیگر را بلاک کرده اید و نمی توانید به پیج های یکدیگر دسترسی پیدا کنید.

نشانه های بلاک شدن در اینستاگرام

روش هایی وجود دارد که شما متوجه شوید آیا توسط فردی بلاک شده اید یا نه؟ به عبارت دیگر نشانه هایی در این خصوص وجود دارد که در زیر به کاربردی ترین آن ها خواهیم پرداخت:

  • باید نام کاربری دقیق فرد مورد نظر را بدانید. در این حالت کافی است تا آیدی او را در سرچ اینستاگرام جستجو کنید. اگر مطمئن هستید آیدی که سرچ می کند درست است اما پیجی پیدا نشد، احتمالا توسط آن فرد بلاک شده اید.
  • آیدی فرد مورد نظر را در لیست فالوورها و فالوونیگ های خود جست و جو کنید. اگر او قبلا در لیست شما بوده اما اکنون نیست احتمالا بلاک شده اید.
  • اگر با فرد مورد نظر چت کرده اید، از طریق دایرکت خود به پیج او بروید. اگر تعداد پست ها، فالوورها و فالووینگ های او صفر بود یعنی بلاک شده اید.
  • می توانید اگر یک اکانت دیگر دارید، فرد مورد نظر را با اکانت جدید خود سرچ کنید اگر آیدی او برای شما بالا آمد اما با پیج خودتان نتوانستید او را پیدا کنید احتمالا بلاک شده اید.

نشانه بلاک شدن در اینستاگرام

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید از اینستاگرام به نحو احسن استفاده کنید و مشکلی در این خصوص نداشته باشید باید با قابلیت های آن آشنا باشید. یکی از این قابلیت ها، امکان بلاک و آنبلاک کردن افراد مختلف است که در بالا سعی کردیم نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد را برای شما شرح دهیم. اگر سوالی در این خصوص دارید از ملیونر بپرسید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

خدماتی که ملیونر برای ارتقا پیج شما ارایه می دهد:

سوالات متداول

چه کار کنم از بلاک فرد مقابل خارج شوم؟

شما هرگز نمی توانید خودتان را از مسدود شدن اکانتی آزاد کنید. تنها فردی که شما را بلاک کرده است می تواند شما را آنبلاک کند.

اگر مطمئن باشم فرد مورد نظر من را بلاک نکرده اما همچنان نتوانم پیج او را پیدا کنم چه اتفاقی افتاده است؟

احتمالا فرد مورد نظر شما نام کاربری خود را تغییر داده است یا اینترنت شما دچار مشکل شده است.

هر فرد را چند بار می توانم بلاک کنم؟

محدودیتی در خصوص دفعات بلاک و آنبلاک کردن افراد در اینستاگرام وجود ندارد و شما می توانید بارها و بارها فردی را بلاک و سپس آنبلاک کنید. فقط توجه داشته باشید که این کار به دفعات زیاد و پشت سر هم در عرض چند دقیقه انجام ندهید چرا که ممکن است با باگ های اینستاگرام مواجه شوید.

3.2/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *