melioner copy
ویو اینستاگرام چیست

ویو اینستاگرام چیست و راه های افزایش ویو در اینستاگرام

ویو اینستاگرام، تعداد افرادی که استوری یا فیلم شما را مشاهده کرده اند را نمایش می دهد. نکته مهم این است که بین افزایش ویو اینستاگرام و افزایش فالوور ارتباط مستقیمی وجود دارد. اما به راستی روش های رایگان افزایش ویو اینستاگرام چیست؟ در این مطلب به بررسی راهکارهای افزایش ویو اینستاگرامی می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

ویو اینستاگرام چیست؟

افراد می توانند محتوای اینستاگرامی خود را در قالب ویدئو، عکس، لایو یا استوری و … با دیگران به اشتراک بگذارند. پست های اینستاگرام اگر به حالت عکس باشند، تنها قابلیت لایک و کامنت گذاشتن و در ادامه سیو و به اشتراک گذاری را دارند اما قابلیت ویو برای این موارد نیست.

مثلا ممکن است فردی پستی که شما به صورت عکس در صفحه خود آپلود کرده اید را فقط مشاهده کند و لایک کند. در این حالت شما نمی توانید تعداد بازدیدهای پست خود را ببینید یعنی ممکن است فردی عکس آپلود شده شما را دیده باشد اما لایک نکند.

حالت دیگری که برای به اشتراک گذاری در پست های اینستاگرام وجود دارد، آپلود فیلم و ویدئو است. در این حالت تعداد لایک ها و بازدیدهای پست شما با یکدیگر متفاوت خواهد بود چرا که ممکن است فردی ویدئو شما را مشاهده کند اما آن را لایک نکند. بنابراین تعداد ویوهای پیج شما همیشه از تعداد لایک های فیلم بالاتر خواهد بود.

ویدئوهای اینستاگرامی در مدت ۵۹ ثانیه قابل به اشتراک گذاری به صورت پست خواهند بود و سپس تعداد افرادی که آن را مشاهده کنند زیر پست در گزینه ای به نام Views قابل مشاهده خواهند بود. عددی که در قسمت ویو فیلم شما مشاهده می شود، تعداد مشاهده پست توسط کاربران است نه متناسب با تعداد کاربران شما!

این به آن معناست که ممکن است تعداد ویو پست های شما بیشتر از تعداد فالوورهای شما باشد چرا که هر فالوور می تواند بارها و بارها یک فیلم را مشاهده کند.

ویو استوری اینستاگرام

ویو استوری اینستاگرام چیست؟

گذاشتن استوری، یکی از رایج ترین کارهایی است که افراد از طریق آن با فالوورهای خود در ارتباط هستند. افراد می توانند پس از گذاشتن استوری چه در قالب فیلم چه در قلب عکس، ببینند چه افرادی استوری آن ها را تماشا کرده اند.

پس از اینکه استوری خود را آپلود کردید، تا ۲۴ ساعت بعد یعنی تا همان زمانی که استوری شما پاک می شود می توانید تعداد افرادی که از پیج شما بازدید کرده اند را ببینید. تعداد بالای ویوهای پیج شما نشان دهنده افزایش تعاملات در پیج شما است.

بیشتر بخوانید» اینستاگرام مارکتینگ و نکات طلایی درباره آن

چگونه ویو اینستاگرام را ببندیم؟

بستن ویو اینستاگرام معقوله ای مفصل دارد که به آن خواهیم پرداخت. منظور از بستن ویو در اینستاگرام پنهان کردن تعداد بازدیدها و لایک های پست های شما است.

روش بستن ویو برای پست های خودمان

فالوور های شما در پیج های خصوصی و در پیج های عمومی تمام افرادی که به پیج شما مراجعه می کنند می توانند تعداد لایک و ویو ویدئوهای شما را مشاهده نمایند.

اینستاگرام به تازگی گزینه ای را برای کاربران خود فعال کرده است که می توانند نمایش تعداد لایک یا پسندهای فیلم آپلود شده در اینستاگرام را برای مخاطبانتان ببندید.

برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. به پست مورد نظر برای بستن ویو بروید و روی سه نقطه بالای پست خود بزنید.
  2. گزینه یکی مانده به آخر یعنی پنهان کردن تعداد پسندها را انتخاب کنید.

بستن ویو پست اینستاگرام

در این حالت وقتی فردی روی پستی که لایک های آن را پنهان کرده اید بزند، نمی تواند سایر افرادی که پست شما را لایک کرده اند یا از آن بازدید داشته اند را مشاهده کند.

چگونه ویو اینستاگرام را ببینیم؟

ویو اینستاگرام شامل ویو پست ها و هم شامل ویو استوری می شود.

  • مشاهده ویو استوری در اینستاگرام

هنگامی که استوری مورد نظر خود را در اینستاگرام آپلود کردید چند لحظه یا چند دقیقه طول می کشد تا دیگر کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند. مشاهده ویو اینستاگرام در بخش استوری ها کار بسیار ساده ای است. استوری که آپلود کرده اید را باز کنید و در قسمت پایین استوری خود روی علامتی که شبیه چشم است بزنید. در این جا لیست افرادی که استوری شما را مشاهده کرده اند خواهید دید.

ویو استوری اینستاگرام

  • مشاهده ویو فیلم ها در اینستاگرام

در قسمت پایین پست های خود جایی که مردم پست شما را لایک کرده اند، گزینه ای به نام بازدید را خواهید دید. توجه داشته باشید تنها در صورتی که پست شما در حالت فیلم باشد، بازدیدها قابل مشاهده خواهد بود. روی گزینه بازدید بزنید تا تعداد افرادی که فیلم شما را مشاهده کرده اند را ببینید.

در نظر داشته باشید که قسمت ویو فیلم هایی که در پست های خود مشاهده می کنید فقط عدد ویو را به شما نشان می دهد و لیست افراد برای شما نمایش داده نمی شود.

مشاهده ویو فیلم ها در اینستاگرام

راه های افزایش ویو اینستاگرام

هر چه عدد ویو استوری های شما بیشتر باشد، به معنای این است که افراد بیشتری از پیج شما بازدید کرده اند و همین امر می تواند منجر به افزایش فالوورهای شما شود. از آنجایی که استوری گذاشتن یکی از روش های موثر برای جذب فالوور است، برخی از افراد به فکر راه های افزایش ویو اینستاگرام هستند.

روش های بسیاری برای افزایش ویو اینستاگرام وجود دارند که ما در اینجا به برخی از مهمترین و کاربردی ترین آن ها اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید» همه چیز درباره ریپلای اینستاگرام

  • استفاده از موضوعات جذاب

اینستاگرام امروزه بستری عالی برای کسب و کارها شده است اما این اپلیکیشن به هدف سرگرمی ساخته شده است. بنابراین اگر هنوز تولید محتوایی برای پیج خود شروع نکرده اید، می توانید موضوعات سرگرم کننده و طنز را برای جذب فالوور از طریق استوری انتخاب کنید.

اگر پیج شما از نوع کسب و کار یا آموزشی است، گاهی از استوری ها یا پست های طنز یا سرگرمی مرتبط نیز برای افزایش ویو اینستاگرام استفاده کنید.

یک نکته کلیدی که در این خصوص وجود دارد این است که موضوع پیج شما می تواند جدا از موضوعات استوری ها باشد. به این صورت که موضوع پیج شما می تواند آموزشی و کاری باشد اما رویه پیج شما در استوری معقوله ای جدا از پست ها داشته باشد.

به عنوان مثال آقای سهیل بیاتی با ۱۷ هزار و ۶۰۰ فالوور، یک روش کاملا خلاقانه ای را در اینستاگرام به کار گرفته است. او در حین آشپزی، چاشنی طنز را هم به کارهای خود افزوده است. کل محتویات پیج آقای بیاتی آموزش آشپزی و نکات کلیدی در خصوص تجربیات آشپزی او است اما استوری های او در خصوص موضوعات خنده دارد و فان است.

آقای بیاتی با این کار یک تیر و دو نشان زده است. هم افرادی که به موضوعات آشپزی علاقه دارند او را فالوو می کنند و هم افرادی که به موضوعات طنز علاقه دارند، تمایل به فالوو کردن صفحه او دارند.

اهمیت هشتگ در افزایش بازدید اینستاگرام

  • استفاده از هشتگ

جالب است بدانید، پست هایی که در اینستاگرام هشتگ گذاری می شوند، حتی ۱۰ برابر بازدید بیشتری نسبت به بقیه پست ها دارند. اما آیا هر هشتگی مناسب افزایش ویو در اینستاگرام است؟ مسلما خیر. نکته های زیر را در خصوص هشتگ گذاری در اینستاگرام رعایت کنید:

  • کلیه هشتگ هایی که در پست خود استفاده می کنید باید کاملا مرتبط با موضوع پست باشد.
  • برای نوشتن هر هشتگ، وقت کافی و دقت لازم را به کار ببرید.
  • حتما در هشتگ گذاری های پست از آندرلاین (آشپزی ـ ایرانی ) استفاده کنید.
  • هشتگ ها نباید بسیار طولانی باشد و حوصله کاربران را سر ببرد.
  • هم از هشتگ های پر بازدید و هم از هشتگ های کم رقابت تر استفاده کنید.
  • انتخاب کاورهای جالب

زیبایی و چدیمان پیج اهمیت زیادی در افزایش پیج اینستاگرام شما خواهد داشت. مخاطب با ورود به پیج شما نگاهی به کلیات محتوای پیج می اندازد و در ظرف چند ثانیه تصمیم می گیرد شما را فالو کند یا نه.

آشفتگی پیج و به هم ریختگی پست ها حتی اگر خود پست ها موضوعات جالبی داشته باشند، اصلا کار عاقلانه ای نیست و تمامی زحمت های شما را به باد می دهد.

اهمیت کاور و هایلایت در افزایش بازدید

  • آشنایی با اپلیکیشن های مختلف ادیت

هر چقدر توانایی و مهارت شما در کار با اپلیکیشن های ادیت بیشتر باشد، شانس بالاتری برای تولید محتواهای قوی دارید. سعی کنید کار با انواع اپلیکیشن های ادیت را یاد بگیرید و جلوه ها و ادیت های مختلفی را برای پست ها به کار گیرید.

می توانید چند فیلم را با هم ادغام کنید، روی فیلم های خود متن بگذارید، موسیقی اضافه کنید و دیگر ویرایشات دلخواه خود را انجام دهید. با وجود این که این ویرایشات وقت زیادی از شما نخواهد گرفت، نتیجه ای شگفت انگیز در تولید محتواهای شما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید» همه چیز درباره ریپلای اینستاگرام

  • انتخاب زمان مناسب آپلود پست ها و استوری ها

زمان گذاشتن پست ها نیز تاثیر زیادی در افزایش ویو اینستاگرام شما خواهد داشت. سعی کنید محدوده سنی کاربران خود را متوجه شوید و به نسبت این مسئله پست بگذارید. انتخاب زمان نامناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام می تواند منجر به کاهش ویو پیج شما شود.

برخی از بهترین زمان ها برای آپلود پست عبارت اند از:

  • ۶ تا ۷ صبح وقتی مردم می خواهند سرکار بروند.
  • ۱۲ تا ۳ بعد از ظهر زمان استراحت است و افراد تمایل به گذراندن وقت در اینستاگرام را دارند
  • ۹ تا ۱۲ شب هنگام استراحت

زمان انتشار استوری اینستاگرام

  • افزودن لوکیشن به استوری

یکی از روش هایی که می تواند منجر به افزایش ویو در اینستاگرام می شود، این است است که لوکیشن پست یا استوری که قصد انتشار آن را دارید نیز قرار دهید. این مورد مخصوصا برای استوری های تفریحی و جاهایی مانند رستوران ها تاثیر زیادی در افزایش ویو پیج شما خواهد داشت.

  • تولید محتوای خوب به صورت مرتب

از کاربردی ترین روش هایی که منجر به افزایش ویو در اینستاگرام می شود، می توان به داشتن یک برنامه ریزی حساب شده و دقیق در خصوص تولید محتوا در اینستاگرام اشاره کرد. این تولید محتوا هم شامل پست گذاشتن و هم شامل استوری گذاشتن می شود.

هنگامی که شما تعاملات خود را با مردم از طریق استوری و دایرکت افزایش دهید، ‌ویو پیج شما نیز بالاتر می رود. سعی کنید در استوری های خود از مردم نظر سنجی کنید یا استوری هایی بگذارید که مردم ترغیب شوند آن را ریپلای کنند. در پست های خود نیز از یک برنامه اصولی پیروی کنید و متناسب با موضوع پیج خود تولید محتوا انجام دهید.

 

افزایش ویو اینستاگرام رایگان

برخی دیگر از روش های افزایش ویو پیج به صورت رایگان عبارت اند از:

  • استفاده از اپلیکیشن هایی مانند Mojo، MO story و Story Chic برای افزودن جلوه های زیبا و ساخت استوری های جذاب اینستاگرام.
  • گذاشتن پست ها و استوری هایی که ارزشمند باشد و برای مخاطبان جالب تلقی شود.(محتواهای آموزشی و یا سرگرم کننده)
  • به چالش کشیدن مخاطبان خود با برگزاری مسابقه برای آن ها.
  • تعامل با فالوورها از طریق دایرکت

سخن پایانی

روش های ذکر شده در بالا تنها روش های موجود برای افزایش ویو در اینستاگرام نیستند. بنابراین شما نیز اگر روش های دیگری را می شناسید یا امتحان کرده اید که به افزایش ویو شما در اینستاگرام کمک کرده است لطفا آن را با ما و سایر همراهان ملیونر به اشتراک بگذارید.

خدمات ملیونر»

سوالات متداول
  • آیا اپلیکیشنی برای مشاهده استوری دیگران بدون اطلاع دادن به آن ها وجود دارد؟
    برای سیستم عامل اندروید برنامه ای به نام Story Saver وجود دارد که این برنامه به شما امکان می دهد استوری های دیگران را بدون اطلاع آن ها مشاهده کنید. این برنامه امکان ذخیره استوری ها را نیز برای شما فراهم می کند.
  • بهترین روش افزایش ویو اینستاگرام چیست؟
    به طور معمول نمی توان روشی تحت عنوان بهترین روش برای افزایش ویو در اینستاگرام معرفی کرد چرا که هر فرد با شناخت فالوورهای خود و موضوع پیجی که برای تولید محتوا انتخاب کرده است، می تواند ویو پیج خود را افزایش دهد.
  • چه عواملی ممکن است ویو اینستاگرام را کاهش دهد؟
    شادوبن شدن – گذاشتن محتواهای خسته کننده – آپلود کردن عکس های بی کیفیت – نداشتن تعامل خوب با مخاطبان – فعالیت کم در اینستاگرام
Rate this post

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *