melioner copy
همه چیز درباره ریپلای اینستاگرام

همه چیز درباره ریپلای اینستاگرام(کامنت، دایرکت، استوری)

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام از دیگران متمایز شوید یا به درآمد برسید، باید همواره خود را به روز نگه دارید و از قابلیت ها و آپدیت های جدید این برنامه اطلاع داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم همه چیز را درباره قابلیت ریپلای اینستاگرام، برای شما توضیح دهیم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

ریپلای در اینستاگرام یعنی چه؟

قابلیت ریپلای برای کامنت، استوری و دایرکت اینستاگرام در نظر گرفته شده است. ریپلای این امکان را به شما می دهد که به طور مستقیم به پیام ها پاسخ داده و درباره یک استوری، کامنت یا پیام خصوصی نظر بدهید.

مراحل ایجاد کوییک ریپلای

ریپلای پیام در دایرکت اینستاگرام چگونه است؟

در آپدیت جدید اینستاگرام این امکان فراهم شده است که کاربران بتوانند در دایرکت، پیام های مورد نظرشان را ریپلای کرده و به طور مستقیم پاسخ دهند.

این ویژگی برای کامنت و استوری اینستاگرام وجود داشت اما برای دایرکت به تازگی فعال شده است. البته این قابلیت برای همه اکانت ها فعال نیست اما به مرور زمان اینستاگرام برای تمامی اکانت ها این ویژگی را فعال خواهد کرد.

آموزش تصویری ریپلای دایرکت، کامنت و استوری در اینستاگرام

برای استفاده از ریپلای دایرکت در اینستاگرام، ابتدا از نصب آخرین نسخه این برنامه بر روی تلفن همراه خود مطمئن شوید.

  • اکنون برای فعالسازی این قابلیت در آیفون و اندروید به قسمت پروفایل خود در اینستاگرام بروید. گزینه Update Messaging را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Update کلیک کنید.

بیشتر بخوانید» ۱۵ ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

ریپلای در اینستاگرام
  • سپس برای استفاده از ریپلای دایرکت، روی آیکن Messenger کلیک کرده و به دایرکت بروید.
ریپلای در دایرکت اینستاگرام
  • از قسمت دایرکت چت مورد نظر را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید روی پیام های شخص مقابل ریپلای کنید، پیام او را به سمت راست بکشید. اگر قصد ریپلای بر روی پیام خود را دارید، آن را به سمت چپ بکشید. اکنون می توانید پیام ریپلای خود را بنویسید.
ریپلای دایرکت

همچنین می توانید پیام مورد نظر خود را که قصد ریپلای کردنش را دارید، فشار دهید و گزینه ریپلای را انتخاب کنید. سپس پیام مورد نظرتان نوشته و آن را ارسال کنید.

بعد از ریپلای کردن، پیام شما به همراه پیامی که بر روی آن ریپلای کرده اید، نشان داده می شود. همچنین شما می توانید، در نسخه تحت وب اینستاگرام نیز بر روی پیام های دایرکت ریپلای بزنید.

برای این کار به دایرکت شخص مورد نظر مراجعه کنید، سپس در کنار پیامی که می خواهید بر روی آن ریپلای بزنید روی آیکن ریپلای کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: لایو اینستاگرام برای کلوز فرند

ریپلای استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام این قابلیت را دارد که شما بتوانید پس از بازدید از استوری دوستان و فالووینگ های خود، نظری برای آنها ارسال کنید.

برای ریپلای استوری در اینستاگرام ابتدا استوری مورد نظر را باز کنید در قسمت کادر پایین صفحه (Send Message) می توانید، پیام خود را بنویسید و سپس بر روی دکمه send کلیک کنید. همچنین می توانید از Gif و یا ایموجی های موجود نیز استفاده کنید.

ریپلای استوری اینستاگرام

ریپلای کامنت در اینستاگرام

در قسمت کامنت پست ها نیز ویژگی ریپلای وجود دارد. شما می توانید نظرات دیگران را ریپلای کنید. برای این کار به قسمت کامنت پست مورد نظر رفته و پیام مورد نظر را انتخاب کنید.

سپس بر روی گزینه Reply کلیک کنید. در باکس موجود، پیام مورد نظرتان را تایپ کرده و بر روی دکمه post کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای بی نظیر برای کامنت گرفتن در اینستاگرام

ریپلای کامنت در اینستاگرام

کوییک ریپلای اینستاگرام چیست ؟

قابلیت کوییک ریپلای (Quick Replies) یا پاسخ سریع فقط برای اکانت های بیزینسی مورد استفاده است. این اکانت ها از طریق کوییک ریپلای می توانند یک سری از پاسخ هایی که زیاد استفاده می کنند را با یک کلمه کلیدی ذخیره کرده و در مواقع نیاز، استفاده کنند.

به عنوان مثال، قابلیت کوییک ریپلای نیز ممکن است، مانند ریپلای دایرکت اینستاگرام برای یک سری اکانت های بیزینسی هنوز فعال نباشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت فالوور و فالووینگ چیست؟

نحوه ایجاد کوییک ریپلای اینستاگرام

برای ایجاد کوییک ریپلای در اینستاگرام، سه روش وجود دارد که هر کدام را به صورت جداگانه برای شما توضیح می دهیم.

روش اول

به پروفایل اینستاگرام تان بروید و از قسمت تنظیمات دایرکت اینستاگرام، روی گزینه Quick Replies کلیک کنید. از قسمت راست بالای صفحه روی علامت + کلیک کنید.

چگونه کوییک ریپلای بزنیم

صفحه جدیدی باز می شود، در قسمت Shortcut کلمه کلیدی و در قسمت Message پیام مورد نظر را بنویسید. سپس تنظیمات را Save کنید.

ایجاد کوییک ریپلای

روش دوم

به دایرکت یک نفر مراجعه کنید، از قسمت باکس متن روی آیکن کوییک ریپلای کلیک کنید.

ایجاد کوئیک ریپلای

در صورتی که هیچ پاسخ سریعی ایجاد نکرده باشید با کلیک روی + بالای صفحه می توانید، پاسخ سریع خود را ایجاد کنید.

ایجاد کوییک ریپلای در دایرکتایجاد کوییک ریپلای در دایرکت

 روش سوم

این روش برای مواقعی است که در دایرکت پیامی ارسال کرده اید و می خواهید آن را به عنوان کوییک ریپلای در نظر بگیرید.

به دایرکت مورد نظر مراجعه کنید، پیامی که می خواهید به لیست پاسخ های سریع اضافه شود را فشار دهید. سپس از بین گزینه های موجود، گزینه  Quick Reply Save را انتخاب کنید. مانند دو روش قبلی، صفحه ای مبنی بر انتخاب کلمه کلیدی و سیو پیام ظاهر می شود.

سیو کوییک ریپلای

حذف ریپلای در اینستاگرام چگونه است؟

ممکن است شما قصد ریپلای پیام یا کامنتی را داشته باشید، اما به اشتباه پیام دیگری را ریپلای کنید. در صورت بروز این اتفاق شما می توانید ریپلای مورد نظر خود را حذف کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • حذف ریپلای در دایرکت

برای حذف ریپلای پیام در دایرکت، ریپلای مورد نظر را به مدت کوتاه فشار دهید. سپس از بین گزینه های موجود روی گزینه Unsend Message کلیک کنید.

حذف ریپلای در اینستاگرام
  • حذف ریپلای کامنت

اگر قصد دارید، ریپلای کامنت خود را حذف کنید، پیام مورد نظر را به مدت چند ثانیه فشار دهید. سپس بر روی آیکن سطل زباله در بالای صفحه کلیک کنید؛ ریپلای شما حذف خواهد شد.

حذف ریپلای کامنتحذف ریپلای کامنت

  • حذف ریپلای استوری

برای حذف ریپلای استوری اینستاگرام، به دایرکت شخصی که بر روی استوری اش ریپلای زده اید بروید. سپس پیام ریپلای خود را فشار دهید، در این حالت سه گزینه مشاهده می شود. بر روی گزینه Unsend Message کلیک کنید؛ ریپلای شما حذف خواهد شد.

حذف ریپلای استوری

نحوه غیر فعال کردن ریپلای استوری اینستاگرام

 گاهی اوقات به دلایلی نیاز است که ریپلای استوری خود را محدود کنید و یا به طور کلی آن را غیر فعال کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید، ریپلای استوری خود را محدود و یا غیر فعال کنید. این کار به دو روش امکان پذیر است.

روش اول

به قسمت استوری بروید و از قسمت بالای صفحه سمت چپ روی آیکن چرخ دنده یا تنظیمات استوری کلیک کنید.

  • از صفحه باز شده روی گزینه Story کلیک کنید تا به تنظیمات مربوط به استوری بروید.
  • در قسمت Replying سه گزینه مشاهده می کنید.
  • Your Followers : همه فالوور های شما بتوانند بر روی استوری ها ریپلای کنند.
  • Followers you Follow Back : کسانی که هم فالوور شما هستند و هم شما آن ها را فالو کرده اید، بتوانند بر روی استوری ها ریپلای کنند.
  • Off: در صورت انتخاب این گزینه، امکان ریپلای استوری به کلی غیرفعال می شود.
غیرفعال کردن ریپلای استوری

روش دوم

به پروفایل خود بروید و از قسمت تنظیمات، بر روی گزینه Privacy  کلیک کنید. در قسمت باز شده  بر روی گزینه Story کلیک کنید. صفحه تنظیمات استوری را مشاهده می کنید که تمامی تنظیمات مانند مراحل قبل است.

کلام آخر

در این مقاله تمامی نکات مربوط به ریپلای در اینستاگرام (دایرکت، کامنت و استوری) و روش ایجاد و استفاده از کوییک ریپلای را به طور کامل توضیح دادیم.

آیا ویژگی کوییک ریپلای و ریپلای دایرکت اینستاگرام، برای اکانت شما فعال شده است؟ نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

خدمات اصلی سایت ملیونر: 

سوالات متداول
  1. چرا ریپلای دایرکت اینستاگرام برای حساب من وجود ندارد؟
    این قابلیت برای یکسری از اکانت های اینستاگرام فعال شده است و به مرور زمان برای تمامی اکانت ها فعال می شود.
  2. آیا قابلیت کوییک ریپلای برای اکانت های معمولی نیز فعال است؟
    |خیر، کوییک ریپلای فقط برای اکانت های بیزینسی در نظر گرفته شده است.
  3. آیا می توان ریپلای استوری اینستاگرام را به طور کلی غیر فعال کرد؟
    بله با مراجعه به تنظیمات استوری و انتخاب گزینه  Off، ریپلای استوری به طور کلی غیر فعال می شود.
1/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *